close
تبلیغات در اینترنت
آموزش شنا - جلسه دوم

شنا آنلاین - سایت آموزش شنا

در این جلسه به عناوین زیر پرداخته می شود :سرخوردن با استفاده از فشار دو پا بر دیوار استخر، سرخوردن از میان حلقه و نکاتی كه باید در…

banner
تبلیغات

آموزش شنا

در این جلسه به عناوین زیر پرداخته می شود :سرخوردن با استفاده از فشار دو پا بر دیوار استخر، سرخوردن از میان حلقه و نکاتی كه باید در تمام مدت سرخوردن مورد توجه مربی قرار گیرد.

آموزش شنا

سرخوردن با استفاده از فشار دو پا بر دیوار استخر

در این مرحله  كنار دیواره استخر ایستاده،دستها بالای سر قرار می گیرد . یك پا به دیواره استخر تكیه دارد و قسمت پشت ( ناحیه مایوی شناگر ) به دیواره استخر چسبیده است قسمت بالاتنه یعنی سر،دستها و سینه را به قدری خم نموده و در آب قرار می دهیم.با گرفتن یك نفس عمیق ‌در حالكیه سر و دستها كشیده و به سمت جلو است پای دیگر را بلند كرده و با گذاشتن كنار پائی كه به دیواره ی استخر تكیه دارد،به دیواره ی استخر فشار وارد آورده و بدن را صاف می نمائیم و به طرف جلو سر می خوریم.

 

در این مرحله  چون نیروی هر دو پا مورد استفاده قرارمی گیرد، شنا گر  با سرعت بیشتری به جلو می رود و در عین حال مسافت بیشتری را به حالت شناور طی می نماید .

آموزش شنا

سرخوردن از میان حلقه

كف پاها را به دیواره ی استخر بچسبانید ، دستهارابه اندازه ی عرض شانه باز و رو به جلو نگهدارید ، سر در میان دو دست قراردارد یا اینكه گوشها به بازوانچسبانده می شود . فاصله دیواره ی استخر تا حلقه باید 5/2 متر باشد و ارتفاع  حلقه از سطح آب 5/1 متر باشد .پاها را محكم به دیواره ی استخر فشارداده و سربخورید ، برای اینكه بهتر زیر آب را ببینید ، می توانید از عینك استفاده كنید .

 

عمل سرخوردن از میان حلقه  را چندین بار انجام دهید تا اینكه برای شما آسان شود . دستها تا لحظه ی آخر سر خوردن درجلو قرار دارد و هنگام ایستادن  ابتدا روی پاهای خودبایستید و  بعد بالاتنه ( سر و سینه ) را بالابیاورید،  تا تلوتلو نخورید .

 

نكاتی كه باید در تمام مدت سرخوردن مورد توجه مربی قرار گیرد عبارتست از :

-كارآموز نباید هنگام سرخوردن خودش را روی آب بیندازد .

-آرنج های دست خم نشود .

-در حین شناوری عضلات  بدن نباید به طور كامل منقبض شود .

-در هنگام سرخوردن،دستها بیشتر از عرض شانه باز نشود .

-بدن از دیواره ی استخر قبل از اقدام به فشار آوردن به دیواره ی استخر توسط پاها جدا نشود .

-در تمام طول  مدت سرخوردن و شناوری سر از بین دستها خارج نشود .

-خم نمودن كامل بالا تنه تا كمر و گذاردن آن در داخل آب موقعی كه با هر دو پا می خواهید به دیواره فشار وارد كنیم .

-هر قدر طول مدت نگه داری نفس بیشتر شود در نتیجه مسافت بیشتری رامی توان طی نمود . لذا بایداز یك نفس عمیق استفاده نمایید ( باید توجه داشت كه در زمینه ی نگه داری نفس برای مدت طولانی نباید به شاگرد فشار وارد آورد )

-در هنگام سرخوردن نبایستی بدن  به زیر آب برود،زیرامقصود اینست كه بدن در سطح آب حركت كند

 

منبع : تبیان

:: امتياز: نتيجه : 3 امتياز توسط 4 نفر مجموع امتياز : 15

:: بازديد : 2694
:: برچسب ها : مراحل یادگیری و آموزش شنا برای مبتدیان , آموزش شنا بصورت گام به گام , آموزش شنا بصورت مقدماتی , آموزش شنا به مبتدیان ,

:: ارسال شده در: شنا , مقالات آموزشی ,
:: مطالب مرتبط: آموزش گام به گام شنا در 28 جلسه به صورت کامل , آموزش شنا برای مبتدیان بصورت کامل همراه با عکس , دانلود فیلم آموزش شنای پروانه , آموزش کامل شنای پروانه همراه با عکس , دانلود مجموعه کتاب های آموزش شنا , دانلود فیلم آموزش شنای قورباغه , آموزش کامل شنای قورباغه همراه با عکس , دانلود فیلم آموزش شنای کرال پشت , آموزش کامل شنای کرال پشت همراه با عکس , نکات و تمرین های آموزشی در شنا ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [شنبه 06 دي 1393 ] [ 18:19]
ارسال نظر براي اين مطلب
اين نظر توسط مسعود در تاريخ 1394/4/30 و 15:06 دقيقه ارسال شده است

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 14
» کل نظرات : 22
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 3
» تعداد اعضا : 29

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 37
» بارديد ديروز : 871
» ورودي گوگل امروز : 3
» ورودي گوگل ديروز : 275
» بازديد هفته : 908
» بازديد ماه : 14,142
» بازديد سال : 14,142
» بازديد کلي : 454,089