loading...
شنا آنلاین - سایت آموزش شنا
پیمان بازدید : 7353 چهارشنبه 03 مرداد 1397 نظرات (0)

استارت کرال پشت در شنا

در این مطلب به نحوه استارت کرال پشت همراه با تصویر و فیلم پرداخته خواهد شد. همچنین با تمرینات آموزشی استارت کرال پشت در این مقاله آشنا خواهید شد.

استارت کرال پشت شنا

در زمان استارت كرال پشت شناگر،پشت به مسیر شنا در داخل آب می ایستد. در این هنگام قسمتی از بالا تنه ی او از آب خارج خواهد بود سپس شناگر با دو دست میله ای را كه در زیر سكوی استارت به این منظور بسته شده است می گیرد ( برای تمرین استارت كرال پشت میتوان از موج گیر  استفاده كرد ) در این هنگام شناگر هر دو پای خودرا به طرف بالاتنه كشیده و كف هر دو پا را در حدود 30 سانتی متر زیر سطح آب به دیوار استخر تكیه  می دهد.

استارت کرال پشت شنا

در این حالت حتی می تواند پاها  تقریبا در كنار یكدیگر طوری قرار گرفته شودكه هر یك از آنها از دیگری بالاتر است و شناگر بایستی مراقب باشد كه در موقع استارت پاها  لیز نخورد،  زیرا بیشترین نیروی پرتاب بدن به فاصله ی دورتر توسط فشار وارده توسط پاها به دیواره ی استخر صورت می گیرد.

به محض شنیدن فرمان استارت شناگر سر را به طرف بالا و عقب پرتاب می نماید. توجه داشته باشید كه بدن در هنگام استارت دارای قوس كمی خواهد بود.

استارت کرال پشت

در ضمن سر در مرحله ی اوج بدن در خارج از آب به عقب كشیده شده و در زمانی كه به داخل آب هدایت می شود به طرف سینه كشیده می شود تا از به عمق كشیدن بیشتر از حد بدن در آب جلوگیری نماید . در این حالت دست ها فشاری مخالف به دستگیره  آورده و به پایین و داخل نیرو وارد می سازند در این حالت عمل دم انجام می گیرد. این كار بایستی با انقباض عضلات شكم انجام شود.

کرال پشت

 در مرحله ی بعد پاهای شناگر از دیواره  جدا شده و در حالی كه آخرین فشار  وارده توسط باز شدن مفصل مچ پا به دیواره می آید دست ها به طرف سر در حركت است .

آموزش شنا

درهمان حال  كه دستها به طرف بالای سر می رود بدن شناگر در حال سقوط در آب می باشد شناگر در این حالت در فكر سرخوردن پس از غوطه ور شدن در آب است .

چنانچه شناگر پس از استارت بیش از اندازه ی مطلوب در آب فرو رود ابتدا با زدن چند پای كرال پشت سعی به سطح آب كشیدن بدن كرده تا شرایط مناسب بدن نسبت به آب ایجاد شود و سپس شروع به زدن دست و پای كرال پشت می نماید .

آموزش استارت کرال پشت در شنا

تمرینات آموزشی استارت كرال پشت

1- دست ها میله ی سكوی استارت و یا موج گیر را گرفته و تمرین استارت كرال به روشی كه شرح آن قبلا"  گفته شد انجام می شود. البته آموزش مقدماتی شنای كرال پشت ابتدا باید با یك  سر خوردن طولانی در آب و بدون  حركت دست و پا انجام گیرد.

2- تكرار تمرین شماره ی یك،با این تفاوت كه بعد از سر خوردن بلافاصله حركت دست و پا شروع شود.


فیلم آموزش استارت کرال پشت 

منبع : shoot24.ir
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 233
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,510
  • بازدید ماه : 8,204
  • بازدید سال : 63,807
  • بازدید کلی : 1,680,767
  • کانال تلگرام